Tuesday, November 3, 2009

Memori Lumut..

Memori Lumut..

Laksa mee

Masa:tahun 2007.

Dulu aku ada masuk satu tempat belajar kat lumut perak under mara la itu institut. keadaan dalam tu memang ganas macam masuk penjara gak la bayangkanlah bangun pagi kene bantai pakai rotan xpon papan playwood tu selambe je warden bagi kene tulang belikat boleh nazak dowh. Teknik paling lembut nak kejut pon pakai air sejuk dalam peti ais lepastu sembur kat budak2 yang tengah tidur"nasib baik kejut sembahyang subuh kalau x aku lawan!!"terdengar kadangkala penghuni2 asrama merungut.

Ada satu hari tu aku masuk kelas pagi2 aku tengok budak2 pompuan merungut kutuk2 luth member aku..butiran kutukan dieorang tak berapa jelas la"luth bodoh gile blabla..salah beli blabla...tak tau taknak tanye.."lebih kurang gitula..aku usha luth sengih2 je wat gaye innocent.."kau buat ape kat budak2 pompuan tu luth?"aku tanye.."semalam aku gi pasar dieorang kirim laksa mee ko tau aku beli ape?"luth berteka teki"ape?"ringkas"aku beli kuah laksa ngan mee rebus"luth tenang jawab"kire die nak makan laksa mee dieorang letak kuah laksa dulu baru mee kalau mee laksa letak mee dulu la baru siram kuah laksa kan kreatif camtu satu name tapi dua macam hidangan aku bagi"luth bagi penerangan.."kau memang terbaik la luth"aku sokong orang kreatif camni tak kisah la dari segi ape walaupon dalam bidang pemakanan..budak2 pompuan dari tadi usha luth buat gaye xpuas ati..luth sengih je..steady.

peringatan:malu bertanya sesat jalan..

No comments:

Post a Comment