Tuesday, November 3, 2009

Happy smoker(runsing)..

Happy smoker(runsing)..

Masa:malam tadi..

Aku tak tau kenapa hidup aku lain macam klau tak ada rokok. kalau sesat dalam hutan ntah boleh survive ke?? xkan mati sebab kekurangan asap dalam paru-paru kowt?? pagi2 aku bangun mandi siap2 nak gi kerja..sarapan dulu lepastu masuk bilik berasap la apa lagi..fuhhh tenang je aku rase..start motor gi kerja cucuh lagi sebatang..atas motor mane asap winston mane asap ngv ke diesel ke sume bergaul mesra masuk kedalam paru-paru yang redha diperlakukan sedemikian..

Kat office setiap dua jam mesti nyala winston sebatang untuk memastikan emosi dan ketenangan diri berada pada paras normal... masuk office auntie sebelah aku muke berkerut tahan nafas nak wat camne?? happy smoker duk sebelah tak kan nak halau jerebu winston kang office ni kalau aku marah..lunch time 3 batang winston lagi buat teman berbual..sampai waktu balik k.l ke p.j memakan masa 2 batang winston sepanjang perjalanan setia dicelah bibir dan di celah jari..emosi asap dan ketenangan sepanjang perjalanan..

malam tadi..

pukul 8 lebih hujan lebat"kejap je ni kot"sedapkan hati..jam 9 malam winston bermanje2 dalam bilik aku.."cib tinggal sebatang"resah aku sambil memerhati hujan yang tak menunjukkan sebarang pengurangan..fuuhhh..ruang bilik macam party dengan hingar bingar asap winston.."satu lagi ni kene standby mane la tau hujan sampai besok pagi"gelisah hati aku..
aku perhatikan jam setiap kali jarum bergerak sehelai2 aku tenung sambil merenung tajam ditingkap melihat hujan yang turun.."nak bakar ke tak nak sebatang ni?"aku dihujani kerunsingan.."fuuhhhh" godaan winston memang terbaik..sebatang da habis..aku tinggal sorang2 sunyi sepi..sedih risau dengan keadaan macam ni..

"kau nak pegi mane tu? dari tadi asyik tengok luar tingkap je"mak aku bertanye.."xde ape2 la mak saje je" sembunyikan kerunsingan..jam 12.10 "mak keluar jap isi minyak la besok gi keje malas berenti2 isi minyak"aku melaung..keadaan diluar tenang jalan basah cuma setitik dua air hujan turun tidak menjejaskan semangat helang winston.."winston merah 20"aku dikaunter 7E..tak pegi isi minyak tadi cover je ngan mak aku..ini perjanjian ghaib antara asap, manusia, emosi, jantung dan paru-paru...aku tak sanggup meredah malam sampai 8 pagi esok tanpa winston menemani aku..walau dalam lena winston mesti disisi..

peringatan:sepit, bakar, sedut dan rasa keangkuhannya..

No comments:

Post a Comment