Thursday, November 5, 2009

Blog atau Diari..

Blog atau Diari..

Masa:Satu malam tu...

Aku tak ingat kejadian ni kat mane tapi still dalam kawasan la.
aku dengan aji tengah lepak minum sambil isi paru-paru.."aji ko
ade tulis blog?"aku tanye.."ade asal?"aji jawab mata tengah
pandang henset maahal on wifi.."ko tulis ape?? bagi la aku
bace"sopan aku minta"mane boleh ko nak tulis la sendiri"aji
membantah"asal ko tulis blog?"ingin tahu..sambil letak henset
atas meja sedut winston kaw-kaw fuuhhh"ko fikir kalau tulis
diari ko simpan kat rumah member2 datang kau salah simpan segan
kau nnti,kalau kau bawak jalan2 diari tu lepak2 tertinggal kat
rumah man pown segan kau..ko tulis blog mane ade orang tau"sedut
air sambil sulam dengan asap.."oohh kalau orang jupe blog kau
camne??"kepala aku ada satu macam idea nak menulis.."orang tak
kenal takpela kau jangan sampai ahli2 kongsi kite tau dahla"

Office aku satu pagi..

"Try tulis jap la dalam notepad nanti transfer la"fikir
aku..jari beraksi lincah atas papan..siap"alamak nak letak mane
ni?"pening"owh kat sini rupenye ape tajuk nak letak ni?"fikiran
melayang dalam kepala automatik terbayang sebuah cerita BADUL dalam satu
scene dalam bilik Badul mengikat leher dengan towel kecik"tok
saye kalau pakai macam ni kat kampung orang panggil saya
HERO"dialog Badul"HERO??"pelakon tua bertanye"HERO WAYANG GELAP
la tok"ringkas Badul sambil ketawa..secara auto seperti dipukau
jari aku menekan papan kekunci HERO WAYANG GELAP..takde maksud
ape2..tak membabitkan sesiapa..ini adalah AKU..

Peringatan:Introduction ok..

No comments:

Post a Comment