Friday, November 6, 2009

Impak movie dalam kehidupan

Impak movie dalam kehidupan

Aku dah banyak tengok movie sepanjang hidup aku tapi yang faveret action movie. mane-mane movie ade bergasak,terbang,tembak,mencarut sambil lawan aku mesti suke. ade 2 style aku tengok movie pertama tengok sekali suke tapi tak suke nak tengok 2-3 kali. kedua style aku harini tengok suke kaw2 besok ajak family atau ahli2 kongsi tengok sekali pastu ade mase lapang tengok lagi dan bile takde mase tengok sambil lajukan ke scene yang aku suke itu adalah movie yang terbaik la kalau aku buat camtu.sekarang aku nak ulas sikit kesan2 movie ni pada aku.

City of god

Cerita skit:memang kaw Lil ze' jahat macam gile pandai buat bisnes pulak bunuh orang suke2 hati die je ending aku tak puas hati sikit pasal aku lebih side kat orang jahat la Lil ze' la sape lagi.

Impak dalam kehidupan:rase2 nak beli pistol,tawan kawasan orang,jerit sambil tembak keudara bile member mati,tembak orang sambil gelak nirrojim.

Crows zero 1&2

Cerita sikit:movie pasal budak sekolah jepun yang ganas,cool,stylo tapi muke jambu gile. persekitaran sekolah dieorang tak logik sikit la sampai aku pikir"eh tak belajar ke budak2 ni hari2 datang berembat je??"uniform memang smart sume hitam kaw2.tapi aku survey sume sokong serizawa daripada genji tapi citer ni pasal genji die yang hero.

Impak dalam kehidupan:baru nak beli uniform yang macam dieorang pakai tapi cib betol brader2 hujan da pakai pulak. pakse ahli2 kongsi pakai jaket hitam time hujan sume open payung hitam.maki jerit kaw2 dalam citer tu dieorang suke jerit2.

Hitman

Cerita sikit:citer pasal pembunuh upahan yang kire expert tahap macam bunuh menteri pown boleh buat rilek je jalan gaye takde ape2. awek citer tu memang terbaik faveret aku jugak tu.name die agent 47 cool,rilek je die orang terbaik dalam industri pembunuh upahan ni.

Impak dalam kehidupan:nak beli kot hitam tie merah.sorok parang dua bilah kat belakang badan.cari awek yang macam dalam citer tu cib betol kat malaysia takde plak.

Green street hooligan 1&2

Cerita sikit:citer pasal hooligan(fanatik) bola sepak west ham yang geng dieorang name g.s.e. power fighting dalam citer ni sume street fight takde unsur2 seni tapi tu yang best sebab real life pown camtu.

Impak dalam kehidupan:start berkomunikasi slang britain"aiai mates".mencarut dalam kehidupan seharian. bile bengang buat gaye bantai orang mulut mencarut sume slang britain la.

Desperado

Cerita sikit:citer pasal gun figther merangkap orang seni die suke main gitar plak memang hebat gaye die.awek die pown terbaik gak tu taste aku same ngan taste el mariachi tu. cool gile style die tapi die dalam kesedihan sebenarnye.

Impak dalam kehidupan:try belajar main gitar cib betol payah pulak.cube bela rambut panjang pakai jaket ade gambar scorpion kat belakang. cari kedai yang ade jual kotak simpan gitar.

peringatan:movie2 ni memang aku tak pernah jemu tengok.

2 comments:

  1. the crow ko tak tengok? city of god tu nak download kat ner?

    ReplyDelete
  2. brader the crow yang anak bruce lee berlakon tu ke?? city of god klu pkai torrent cri je kat pirate bay ade..

    ReplyDelete