Monday, November 2, 2009

Mencari bengkel longkai...

Mencari bengkel longkai...

Masa:Haritulaaa..

kejadian bermula bile kereta aji terbalik datang satu longkai kasi tarik kereta ejas sane sini, paw sikit, sampai balai slow talk sikit punca2 kejadian dan pastu tarik ke bengkel nak ketuk body tukar tayar dan segale aspek ejas."Kereta ni lepas dapat claim beberapa bulan siap la"tersengih2 brader longkai beri penerangan sambil aji hulur ringgit ntah berape ratus ntah"terima kasih ye bang"aji terhangguk2 cakap sama brader longkai.Serba ringkas: punca Kerata terbalik kerana bergurau senda ketika membawa kereta ,membuat zigzag secara overdose dan tergelak bile terlepas dari maut.

selang beberapa bulan...

"helo brader kat mane bengkel tu saye cari kat Honda ni?"aji bertanye dalam telefon"da sampai Honda ko terus lagi ade lorong kecik ko masuk"brader bengkel cube beri penerangan, aji tamatkan perbualan terus sambung cari"cib mane nak cari lorong kecik ni?? sume lorong boleh muat 2 trelar lori simen pown boleh main gurau kejar lori lain kat lorong2 ni"aji da mule syak wasangke."bang lorong kecik tu kecik camne?"aji cube bertenang"aaa..aa.aa muat satu kereta je"brader bengkel tergagap"ok saye try cari lagi"aji da rase something perbualan ditamat kan"hmm..ni mesti game ni"aji xdapat mengawal perasaan.

malam tadi...

"abis ko jumpe x? apeciter??"aku bertanye.."ko tau aku datang tokey tu cakap claim sikit la, rugi la macam2 la kereta aku xusik langsung pown cib btol"aji gaye panas."ko xlutut muke tokey tu??"aku mahu kepastian"mule2 memang la tapi ade satu brader badan besar gile tangan penuh tatu naik kereta stiker ganas sume lengkap aku rase xbleh handle brader ni bleh meninggal kalau die campur tangan ko tau"aji terasa goyang."abis camne ni??"pijat"mak aku da col da brader longkai yang janji macam2 tu pandai2 la die jawab"aji wat2 rilek.

Base on true story.


peringatan:Berhati2 bile melongkai.

No comments:

Post a Comment