Tuesday, November 10, 2009

Penangan el mariachi..


Penangan el mariachi..

Masa:tahun 1995..

Aku ingat2 lupa la kejadian ni tapi after fikir kaw2 aku ingat sebijik2 kejadian ni. Time tu aku pergi johor area mane tak ingat la tapi jumpe sedare jauh la. ade satu rumah aku pegi tu aku nampak anak die sebaya aku la tengah duduk kat depan tv pasang tape...aku join la buat muke rilek je biase la budak kecik asal same saiz je dah boleh jadi kawan..orang2 tua tengah borak2 aku ngan budak tu tengok tape cerita DESPERADO..power gile citer tu aku exited kaw2 tengok...budak sebelah aku pown same..abis cerita tu budak tu ajak aku main2 kat luar die masuk dalam bilik bawak keluar 2 pucuk pistol revolver mainan..tersentap semangat el mariachi aku bile die hulur satu kat aku..

Bang!!Bang!!Bang!! bergegar sekeliling rumah bunyi tembakan aku dengan kawan baru aku..sasaran adalah pelbagai samada sesama sendiri atau haiwan2 disekeliling..tapi aku rasa die jeles sebab mutu dan gaya aku menembak melebihi die selaku tuan rumah jadi die tak bagi aku reload peluru malah die mintak pistol balik dan ajak masuk rumah berlawan digelanggang sendiri..aku cool ikut je biasela hero mestila ade orang jeles..

Mase dalam rumah die ajak bergusti pulak tapi die pakai pistol dua pucuk aku tangan kosong..nasib baik el mariachi ajar dah tadi teknik bergasak..die tembak aku elak..bengang..letak pistol kat lantai nak tendang aku..ingat aku bagi..tangkap kaki die pastu sepak kaki lagi satu...secara ganas automatik dahi die landing kat lantai dulu satu rumah kecoh akak budak tu tiup rambut panjang die pastu tuam kat dahi yang benjol tu..budak tu melalak macam masuk setan..aku wat rilek jalan duduk atas kerusi elok2 macam budak baik..bapak aku datang tanye.."ala die yang mule dulu bukan deb" aku jawab tenang..

Peringatan:hero mesti menang...

No comments:

Post a Comment