Sunday, November 15, 2009

Lone ranger to singapore(finale)



Lone ranger to singapore(finale)


Aku berkerja dalam emosi tak tenang. mata memberontak kaw2 sampai nak bukak pown payah. badan letih orang gelak2 aku buat muka tengah pikir masalah negara. masuk toilet cuci muka secara kerap.

-5.30 abis training naik teksi pegi airport.
-fligth pukul 10.30 naik firefly. sampai airport pukul 6. mati akal tak tau nak buat apa selama 4 jam.
-pusing 3 terminal secara ulang2. cari smoking area tak jumpa cib btol mane nyorok ntah.
-makan burger king. mata usha2 awek lalu.
-buat keputusan pergi terminal budget terminal yang akan aku naik flight nanti walau awal lagi.
-tanye awek counter die gelak sebab awal lagi baru 7.45 fligth pukul 10.30
-lepak kat parking kereta nekad kene bakar rokok gak. tengok dalam tong sampah banyak puntung2. happy gile ni smoking area nih.
-bakar winston baru 2 pam hampir pitam sebab lama sangat tak supply paru2 dengan asap.
-bakar winston 2 batang untuk caver balik asap yang da level low dalam paru2.
-emosi stabil lepak dalam terminal dengar mp3 dalam telefon senyum2 kat awek couter.
-pukul 10 dalam kapal tepi tingkap lagi senyum2 kat awek firefly lawa gile.

kesudahannye pukul 11 aku di udara area kuala lumpur syahdu gile aku tengok bandar k.l terang dengan lampu2 jalan dan bangunan. aku turun kat subang airport dengan persaan patriotik campur hiba sikit la. antara lagu2 ilusi dalam jiwa aku time tu:

proud to be malaysian-the official.
made in malaysia-roots and boots.
negara ku.
katakan boleh.
bahtera merdeka.

aku jalan menuju counter last sekali sambil mata bergenang terharu cib aku rase nak laungkan merdeka kuat2 time tu.hehehe proud to be malaysian. asap winston sebagai tanda kepulangan di depan pintu gerbang fuuuhhhh..

2 comments: